Eenmaal online komt u vast en zeker nog weleens iets tegen…

Natuurlijk helpen we u graag, maar misschien vindt u de antwoorden hieronder terug. het is door de verschillende servertypen weleens verwarrend. Er bestaan namelijk wat verschillen in bepaalde instellingen. Welk type server uw site gebruikt kunt u lezen op de jaarlijkse factuur, maar u kunt het ons natuurlijk ook vragen.

MAIL vragen:

Wat zijn de instellingen voor de mail?
Inkomende mailserver: mail.uwdomein.nl (op de Windows server: pop.uwdomein.nl)
Inlognaam: Uw volledige mailadres
Wachtwoord: Hetgeen door ons verstrekt is
Uitgaande mailserver: De smtp gegevens van uw internetprovider. De meeste kabel- of ADSL providers staan niet toe dat u onze eigen servers gebruikt. Indien uw provider geen blokkering heeft (o.a. XS4All en Vodafone Thuis) kiest u voor uitgaande mailserver: smtp.uwdomein.nl

Wat zijn de instellingen voor webmail?
Ga hiervoor op een computer die met internet verbonden is naar: http://www.uwdomein.nl/webmail (op de Windows server: http://webmail.uwdomein.nl)
Log hier in met het complete mailadres en uw wachtwoord.

‘Ik kom niet in webmail en ook ophalen in mijn mailprogramma gaat niet’.
Onze servers zijn beveiligd tegen aanvallen van kwaadwillenden. Dit kan tot gevolg hebben dat als u meerdere malen heeft ingelogd met een foutief wachtwoord uw adres geblokkeerd wordt. Probeer het eens via een 3G of 4G smartfone, of iemand anders zijn aansluiting. Lukt het dan wel: Vraag ons de blokkade op te heffen. lukt het nog steeds niet: Misschien is uw wachtwoord niet juist.

‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten of kwijt”.
Geen nood, al slaan wij geen wachtwoorden op. Op uw verzoek stellen we een nieuw wachtwoord in. Alle mails blijven hierbij bewaard.



Comments are closed.

© ADAXI internet